• menu

Veelgestelde vragen

Wanneer ontvang ik mijn bus- of combitickets?
We versturen je bus- of combitickets 2 dagen voor vertrek, dat is veelal op de donderdagmiddag vóór het evenement. De tickets worden verstuurd naar het e-mailadres wat je in je boeking hebt opgegeven, zorg er dus voor dat dit het juiste e-mailadres is. Let er op dat onze e-mails tussen de ongewenste mail terecht kunnen komen! Mocht je de tickets 1 dag voor het evenement nog niet hebben ontvangen, neem dan even contact met ons op.
 
Waarom krijg ik pas 2 dagen voor vertrek mijn bus- of combitickets?
Zodra alle routes bekend zijn (veelal circa 2 dagen voor vertrek) versturen wij de bus- en entreetickets in 2 aparte e-mails. Dit is dan ook de reden waarom je de tickets op een later moment toegestuurd krijgt. Het is helaas niet mogelijk om deze eerder toegestuurd te krijgen. Uiteraard ben je altijd zeker van jouw entreetickets aangezien wij officieel partner zijn van alle festivals!

Ik heb niet alle bijlages ontvangen?
Wanneer je de e-mail met tickets opent op je tablet of mobiele telefoon kan het voorkomen dat niet alle bijlages worden getoond. Open de e-mail daarom op een computer of laptop, alle bijlages staan er dan bij. Mocht je toch nog tickets/bijlagen missen, neem dan contact met ons op.

Ik wil graag een busreis organiseren met een grote groep. Hoe werkt dat?
Wil je boeken met/voor een grote groep vrienden, dan kun je er ook voor kiezen om zelf een bus te organiseren. Je weet uiteraard aan het begin niet hoeveel personen er mee zullen gaan maar dat maakt bij Event Travel niet uit! Wij gaan ervan uit dat je je uiterste best doet om zoveel mogelijk mensen in je bus te krijgen! Vervolgens belonen wij jou voor je inzet; denk aan o.a. exclusieve voorinschrijvingen, cash party geld, aantrekkelijke kortingen en vele andere VIP privileges. Bovendien is het mogelijk om je eigen opstapplaats en vertrektijden te kiezen. Bij voldoende deelnemers reis je alleen met jouw vrienden in de bus en rijdt de bus niet langs andere opstapplaatsen. De perfecte start van jouw festival, met jouw vrienden, in jullie bus!

Zijn de vertrektijden bij de reizen definitief?
De vertrektijden op de website zijn –tot twee dagen voor het evenement– voorlopige tijden. Twee dagen voor het evenement zetten we de definitieve vertrektijden op de website en de definitieve vertrektijd staat natuurlijk ook op je bus-ticket(s) die je twee dagen voor het evenement van ons per e-mail ontvangt.

Mijn opstapplaats staat er niet bij, kan ik deze aanvragen?
Ja, dat kan. Via de website kun je een extra opstapplaats aanvragen en wij gaan dan voor je kijken of we deze toe kunnen voegen. Hoe groter je groep, hoe meer kans dat we de opstapplaats voor je toe kunnen voegen!
Ben je met veel vrienden, dan kun je altijd zelf een opstapplaats kiezen. Vanaf 15 personen kies je namelijk zelf de locatie vanaf waar jullie willen vertrekken!

Zit ik met mijn vrienden in dezelfde bus?
Als jullie een boeking hebben geplaatst voor de hele groep zitten jullie gegarandeerd in dezelfde bus. Hebben jij en je vrienden meerdere losse boekingen geplaatst, dan kun je tot 4 dagen voor vertrek aangeven dat jullie in dezelfde bus willen zitten door per e-mail alle boekingsnummers aan ons door te geven. Uiteraard moeten jullie dan wel voor dezelfde opstapplaats geboekt hebben.

Ik dreig de vertrektijd niet te halen of ik heb mijn bus gemist....Wat moet ik doen?
Bel ons! Je kunt ons bereiken via telefoonnummer 038 – 42 567 30. We kijken dan samen met jou naar een oplossing.
Misschien kan de bus even op je wachten of kun je zelf naar de volgende opstapplaats op de route reizen, zodat je alsnog mee kan. Soms kunnen we voor de heenreis helaas niets meer voor je betekenen, maar kun je wel mee terugreizen na afloop van het festival, dit hangt helemaal af van de situatie.

Als ik geboekt heb, is mijn reservering dan definitief?
Ja, als je geboekt hebt dan is je reservering definitief. Je ontvangt na het boeken en betalen een bevestiging per e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres. Als je geen bevestiging per mail hebt ontvangen, controleer dan eerst of het geld van je rekening is afgeschreven. Is dat het geval, neem dan contact met ons op!

Kan ik mijn boeking annuleren?
Je kunt je boeking annuleren, echter zijn hier wel voorwaarden aan verbonden en je annulering geef je altijd per e-mail aan ons door. Hierbij vermeld je jouw boekingsnummer, IBAN rekeningnummer en je contactgegevens. Een annulering kunnen wij pas in behandeling nemen zodra deze schriftelijk bij ons ingediend en geaccepteerd is.

Als je jouw boeking zelf annuleert krijg je (een deel van) de reissom zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 10 werkdagen van ons terug.
Annuleren wij je boeking i.v.m. het niet doorgaan van een opstapplaats, dan ontvang je de volledige reissom zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 10 werkdagen van ons terug.
De definitie van een reissom is het totaalbedrag van de boeking (exclusief boekingskosten/betalingskosten).

De volgende regels gelden bij het annuleren van een boeking en de volgende kosten worden in rekening gebracht. Bij eigen annuleringen of annuleringen vanuit Event Travel kunnen wij geen creditcard betalingskosten retour storten (zie algemene reisvoorwaarden);

  • Op het moment dat de betaling (boeking) is ontvangen tot aan de 30ste dag voorafgaande aan de dag waarop het vervoer plaatsvindt; 30 % van de reissom. Met een minimum van € 10,- per persoon
  • Indien de opzegging plaatsvindt op de 30e dag tot de 10 dag voor de dag waarop het vervoer plaatsvindt: 50% van de reissom, met een minimum van € 12,50 per persoon
  • Indien de opzegging plaatsvindt op de 10e tot de 4e dag voor de dag waarop het vervoer plaatsvindt: 75% van de reissom, met een minimum van Euro 15,- per persoon
  • Indien de opzegging plaatsvindt op of na de 4e dag voor vertrek of tijdens het vervoer: de volledige reissom.(geen restitutie)

Kan ik mijn boeking wijzigen?

Ja, je kunt je boeking wijzigen nadat je een boeking hebt geplaatst. Gaan er minder personen mee, geef dit dan aan ons door. Voor deze wijziging gelden bovenstaande annuleringsvoorwaarden. Wil je nog extra tickets boeken, dan zal je hiervoor een nieuwe, aparte boeking moeten plaatsen. Geef in die nieuwe boeking even aan dat beide bij elkaar horen, dan houden wij er rekening mee bij het indelen van de bussen.
Wil je de opstapplaats wijzigen, dan kun je dit per e-mail of telefonisch aan ons doorgeven. Het eventuele prijsverschil dien je dan wel bij te betalen.
Wanneer er te weinig boekingen zijn voor een opstapplaats heeft Event Travel het recht om een opstapplaats te laten vervallen. Indien mogelijk bieden we je een alternatieve opstapplaats aan. Is dit niet mogelijk, dan storten we het volledige bedrag van je boeking naar je terug.

Waar herken ik mijn bus aan?
Alle bussen die rijden voor Event Travel zijn duidelijk herkenbaar met een bus-plakaat achter de voorruit met daarop het bus-nummer. Dit bus-nummer komt overeen met je bus-ticket. Onthoud je bus-nummer goed, dit is hetzelfde nummer voor de terugreis!

Kan ik muziek meenemen voor tijdens de reis?
In overleg met de chauffeur kan er natuurlijk een muziekje aan in de bus en je kunt dus zelf bijvoorbeeld een CD meenemen. Stem de muziekkeuze wel altijd goed af met de chauffeur en je medepassagiers!

Kan ik eten en drinken meenemen voor tijdens de reis?
Neem gerust zelf wat te eten en drinken mee voor tijdens de reis, maar zorg wel dat de bus netjes blijft. Let er ook op dat je geen glaswerk mee mag nemen aan boord, dus alleen blikjes/plastic flesjes drinken! Sommige chauffeurs verkopen ook gekoelde dranken aan boord, maar dit is niet in alle touringcars het geval.

Wat zijn de regels rondom bagage?

Je kunt bagage meenemen, maar houd er wel rekening mee dat niet alle bussen ter plaatse parkeren en het kan dus zijn dat je op de terugreis in een andere bus zit. Verder is Event Travel niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor jouw bagage.
Voor weekendreizen geldt dat je niet meer mee neemt dan noodzakelijk. Dit houdt in een tent, slaapzak en weekendtas per persoon. Heb je hier verdere vragen over, neem dan even contact met ons op.

Kan ik ook een offerte aanvragen?

Jazeker! Je kunt altijd telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen als je wilt weten wat je reis kost zonder dat je deze al wilt reserveren. Op onze site kun je deze informatie natuurlijk ook gemakkelijk vinden. Wil je met een groep reserveren (meer dan 25 personen) dan kun je bij ons informeren naar de voorwaarden en kosten. Het beste kun je de aanvraag doen per e-mail: info@eventtravel.nl. Vermeld dan in ieder geval het aantal (verwachte) personen, de vertrekplaats en het evenement.

Staat je vraag hier niet tussen, mail ons: info@eventtravel.nl. We komen dan zo snel mogelijk op je vraag terug!